Μπορούν τα αντισυλληπτικά χάπια να προκαλέσουν καρκίνο στους άνδρες ;

15/3/2012 21:03
Μπορούν τα αντισυλληπτικά χάπια να προκαλέσουν καρκίνο στους άνδρες ;
Τα αντισυλληηπτικά χάπια φαίνεται να ευθύνονται για τα αυξημένα κρούσματα καρκίνου του προστάτη παγκοσμίως. Μπορεί να ακούγεται ως αστείο αλλά  σύμφωνα  με νέα έρευνα, οι περιοχές του πλανήτη όπου οι γυναίκες καταφεύγουν κατά κανόνα στην από στόματος αντισύλληψη αποδείχτηκε ότι είναι οι ίδιες περιοχές όπου εμφανίζονται και πιο πολλά κρούσματα καρκίνου του προστάτη.

Οι επιστήμονες, αν και κατ' αρχήν δηλώνουν ότι δεν είναι σίγουροι για το ποια μπορεί να είναι η σχέση ανάμεσα στο αντισυλληπτικό χάπι και τον καρκίνο του προστάτη, εικάζουν ότι συνδετικός κρίκος είναι τα οιστρογόνα των πρώτων. Οι άνδρες που εκτίθενται στα υψηλά επίπεδα οιστρογόνων που βρίσκονται πλέον σε όλη τη διατροφική αλυσίδα αλλά και στο νερό, αντιμετωπίζουν αυξημένο κίνδυνο καρκίνου.

Βρετανοί επιστήμονες που βασίστηκαν στα δεδομένα της Διεθνούς Υπηρεσίας Ερευνας για τον Καρκίνο (IARC) και στην έκθεση των Ηνωμένων Εθνών για την αντισύλληψη, κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι η χρήση αντισυλληπτικών μεθόδων, όπως το διάφραγμα και τα προφυλακτικά, δεν συνδέεται με αυξημένο κίνδυνο καρκίνου του προστάτη των ανδρών.Αντίθετα, οι πληθυσμοί όπου καταγράφηκε μεγαλύτερη λήψη αντισυλληπτικών χαπιών εμφάνισαν και τα περισσότερα κρούσματα και θανάτους από καρκίνο του προστάτη.

Η έκθεση σε μεγάλες συγκεντρώσεις οιστρογόνων είναι γνωστό ότι προκαλεί καρκίνο και εκτιμάται ότι αυτά βρίσκονται πλέον παντού στη φύση, προκαλώντας ορμονική ανισορροπία σε όλους τους έμβιους οργανισμούς.