H βιταμίνη C δεν υπάρχει μόνο στο πορτοκάλι

25/3/2014 15:12
H βιταμίνη C δεν υπάρχει μόνο στο πορτοκάλι

Με το άκουσμα «βιταμίνη C» το μυαλό των περισσότερων από εμάς ανατρέχει συνειρμικά στα πορτοκάλια ή μια φρεσκοστιμμένη πορτοκαλάδα που θα μας δυναμώσει ή θα τονώσει το ανοσοποιητικό μας απέναντι στο κρυολόγημα. Παρόλο που η θεωρία ότι οι μεγαδόσεις βιταμίνης C επιταχύνουν την ανάρρωση από το κοινό κρυολόγημα έχει καταρριφθεί.

 

H  Βιταμίνη C ενισχύει την τόνωση του ανοσοποιητικού, αυξάνει την απορρόφηση του σιδήρου και του φυλλικού οξέος από τον οργανισμό, συμμετέχει στη διαδικασία σύνθεσης του κολλαγόνου και στο μεταβολισμό των λιπαρών οξέων και σχετίζεται με τη σύνθεση των στεροειδών ορμονών.

Επίσης, είναι αναγκαία για την καλή κατασκευή των δοντιών και οστών, εμφανίζει αντιοξειδωτικές ικανότητες, συμβάλλει στην ενδυνάμωση των τοιχωμάτων των αιμοφόρων αγγείων και ιδιαίτερα των τριχοειδών και εμφανίζει διεγερτική επίδραση στη φαγοκυτταρική δραστηριότητα και στο σχηματισμό των αντισωμάτων.

Η Συνιστώμενη Ημερήσια Δόση (ΣΗΔ) για τους ενήλικους άνδρες είναι 90 mg και για τις γυναίκες 75 mg και απαντάται, σύμφωνα με το mednutrition.gr σε ποικιλία φυτικών τροφών όπως φαίνεται παρακάτω.

  • Κόκκινες πιπεριές
  • Ακτινίδια
  • Μπρόκολο
  • Κουνουπίδι
  • Φράουλες
  • Παπάγια
  • Μαϊντανός