Economist: Το τέλος του fast food -Γιατί αυξάνονται ραγδαία οι πωλήσεις πίτσας

17/3/2015 09:22
Economist: Το τέλος του fast food -Γιατί αυξάνονται ραγδαία οι πωλήσεις πίτσας

Οι επιχειρήσεις fast food έχουν γνωρίσει καλύτερες μέρες στο παρελθόν. Το 2014 τα ετήσια παγκόσμια έσοδα της γνωστής αμερικανικής αλυσίδας McDonald έπεσαν για πρώτη φορά μέσα σε 12 χρόνια, όπως αναφέρει άρθρο του βρετανικού περιοδικού Economist.

Καθώς οι καταναλωτές συνειδητοποιούν περισσότερο τα οφέλη της υγιεινής διατροφής, το fast food φαίνεται να χάνει τη γοητεία του. Υπάρχει εντούτοις μια εντυπωσιακή εξαίρεση σε αυτή την πτωτική τάση.

Οι άνθρωποι μπορεί μεν να καταναλώνουν πλέον λιγότερα burger από ότι στο παρελθόν, έχουν όμως μια αυξανόμενη όρεξη για πίτσα, τόσο από πιτσαρίες της γειτονιάς, όσο και από τις γνωστές σε όλους αλυσίδες.

Μια από αυτές η Pizza Domino είδε τις παγκόσμιες πωλήσεις της να αυξάνονται κατά 14% το τελευταίο τρίμηνο του 2014 σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Οι πωλήσεις εκτός Ηνωμένων Πολιτειών, αυξήθηκαν για 84ο συνεχόμενο τρίμηνο, σύμφωνα πάντα με το έγκριτο βρετανικό μέσο. Τι είναι όμως αυτό που καθιστά το εύγευστο αυτό φαγητό, τόσο δημοφιλές;

Όπως αναφέρει ο Economist η πίτσα «επωφελείται» σήμερα από τη γενικότερη τάση των ανθρώπων να αναζητούν εύκολες πλην όμως περισσότερο υγιεινές τροφές. Η πίτσα δηλαδή ταιριάζει απόλυτα με τους γρήγορους ρυθμούς ζωής των σύγχρονων ανθρώπων. Είναι ένα γρήγορο φαγητό το οποίο μπορεί να γίνει και υγιεινό, αν περιλαμβάνει υλικά όπως φρέσκα λαχανικά που προσφέρουν σαφέστατα πιο πολλές θρεπτικές ουσίες από ένα burger.

Επίσης, ένα πολύ σημαντικό στοιχείο που κάνει σήμερα τις πίτσες δημοφιλείς, είναι η οικονομική κρίση. Καθώς τα εισοδήματα των νοικοκυριών έχουν συμπιεστεί σε ολόκληρο τον κόσμο, το να παραγγείλει μια οικογένεια πίτσα από delivery, κοστίζει πολύ πιο φθηνά στον προϋπολογισμό της,  από το να βγει έξω για να φάει.

Ωστόσο, το μυστικό «συστατικό» που καθιστά την πίτσα τόσο δημοφιλή είναι η εφευρετικότητα στα μενού. Οι γνωστές αλυσίδες πίστας συνεχώς εφευρίσκουν νέες, ελκυστικές παραλλαγές του απλού αυτού προϊόντος, προκειμένου να κρατούν το ενδιαφέρον των καταναλωτών σε υψηλό επίπεδο.

Η ιστορία της πίτσα ξεκινά τον 18ο αιώνα στη γειτονική Ιταλία, όταν οι Ιταλοί πρωτοέβαλαν ντομάτα σε ψωμί με τη μορφή λαγάνας και το εξέλιξαν στη συνέχεια στη σημερινή της μορφή. Στις αρχές του 20ου αιώνα οι  Ιταλοί μετανάστες διέδωσαν την πίτσα στην Αμερική, ενώ η ζήτηση αυξήθηκε κατακόρυφα μετά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο , χάρη στους Αμερικανούς στρατιώτες που γνώρισαν την πίτσα στη γενέτειρά της και την λάτρεψαν.